aafr
ASOCIATIA ARTISTILOR FOTOGRAFI DIN ROMANIA
Ai uitat parola?
Luna Fotografiei

       Prima pagina
       Despre AAFR
       Noutati
       Calendar activitati
       Membri
       Portofolii
       Distinctii AAFR
       Saloane AAFR
       Saloane FIAP
       Informatii FIAP
       Articole
       Mass-media
       Fotocluburi
       Regulament
       Inscrieri
       Link-uri utile
       Contact


Premiile Fotograful Anului



Asociatia Artistilor Fotografi din Romania anunta rezultatele concursului Fotograful Anului:

Juriul acorda titlul Fotograful Anului lui Sorin Onisor pentru alegerea subiectelor, utilizarea luminii si modul de abordare a fotografiei.

Pe sectiuni premiile sunt castigate astfel:

Sectiunea Portret:
Medalia de aur AAFR: Laurean Maier – Ganduri de inger
Medalia de argint AAFR: Catalina Filip – Povestea vietii
Medalia de bronz AAFR: Catalina Filip - Strengarita

Sectiunea Natura:
Medalia de aur AAFR: Helmut Ignat – Lupta inegala
Medalia de argint AAFR: Helmut Ignat – Imi pare rau
Medalia de bronz AAFR: Cristian Goga - Prigoria

Sectiunea Nud:
Medalia de aur AAFR: Norbest Jozsef Molnar – Dinamica formelor 4
Medalia de argint AAFR: George Mihes - Q
Medalia de bronz AAFR: Tatiana Volontir – Rasfat matinal

Sectiunea Fotojurnalism:
Medalia de aur AAFR: Sorin Onisor – Mercenarii iadului II
Medalia de argint AAFR: Sorin Onisor – Mercenarii iadului III
Medalia de bronz AAFR: Sorin Onisor – Casa din cer

Sectiunea Sport:
Medalia de aur AAFR: Bogdan Maran – rugby
Medalia de argint AAFR: Bogdan Maran – box
Medalia de bronz AAFR: Mihai Darius Mitrache – Energii descatusate

Sectiunea Fine art:
Medalia de aur AAFR: Alexandru Axon – In trecere
Medalia de argint AAFR: Alexandru Axon – Pierduta in lectura
Medalia de bronz AAFR: Cornel Gingarasu – Maestrul si modelul

Sectiunea Fotografie de nunta:
Medalia de aur AAFR: Aurel Virlan – Primul popas
Medalia de argint AAFR: Rares Pulbere – Runaway bride
Medalia de bronz AAFR: Rares Pulbere – La atac

Sectiunea Fotografie de publicitate:
Medalia de aur AAFR: Alin Popescu – Chivas Regal 18 y.o.
Medalia de argint AAFR: Meyrem Bulucek - Siren
Medalia de bronz AAFR: Cristian Ardelean – Water dreams

Sectiunea Fotografie de moda:
Medalia de aur AAFR: Claudia Vamesu – Moda 10
Medalia de argint AAFR: Tatiana Volontir – Lover’s portrait
Medalia de bronz AAFR: Mircea Netea - Atitudine

Sectiunea Multimedia:
Medalia de aur AAFR: Helmut Ignat – Prin Delta
Medalia de argint AAFR: Claudiu Szabo – Drumul spre Atlantida
Medalia de bronz AAFR: Helmut Ignat – Sacalin Zatoane


Premiile si nominalizarile vor fi postate pe situl www.aafr.ro

Fotograful Anului este premiat de magazinul Foto Hobby cu un aparat foto Sony Alpha 350, un obiectiv Sony 18-70mm si o geanta foto in valoare totala de 2700 lei.
Premiile intai de la fiecare categorie sunt oferite de F64 studio si constau in cate un voucher in valoare de 200 lei pentru cumparaturi din magazinul propriu.

Multumim sponsorilor pentru implicarea si sustinerea concursului "Fotograful anului" in prima sa editie si felicitam castigatorii.

Parteneri media ai evenimentului: Revista Foto-Video Digital, revista Photomagazine, si site-urile www.foto-magazin.ro, www.badorgood.ro, www.liternet.ro si www.nikonisti.ro







Comentarii

Ana 2009-12-14 18:44:05 (144)
Felicitari juriului si castigatorilor

IRINA 2009-12-14 19:12:03 (145)
Stranii coincidente ori gafa a organizatorilor concursului, comoditate, care nu au prevazut in regulament, ca un concurent sa nu poata fi nominalizat numai la premiu: nu poti castiga la toate, mai lasati si pe altii... Iata ce iesit: Fotograful Anului, precum si triplu castigator la Sectiunea Fotojurnalism: adica Medalia de aur, de argint si de bronz : Sorin Onisor.
Sectiunea Portret: Medalia de argint AAFR si de bronz AAFR: Catalina Filip.
Sectiunea Natura:
Medalia de aur si de argint AAFR: Helmut Ignat, tot el la Sectiunea Multimedia Medalia de aur si de bronz.

Sectiunea Sport:
Medalia de aur si de argint Bogdan Maran.

Sectiunea Fine art:
Medalia de aur si de argint Alexandru Axon

Sectiunea Fotografie de nunta:
Medalia de argint si de bronz Rares Pulbere... Daca este altceva, pe viitor, va rog sa faceti invitatii nominale de participare, sa nu ne facem iluzii...

participant 2009-12-14 19:19:40 (146)
asteptam lista nominalizarilor, care trebuiau trimise pe mail, daca nu postate in anunt. felicitari castigatorilor, de acord cu irina - presupun ca era de unde sa se aleaga si alti castigatori

Participanta 2009-12-14 20:24:50 (147)
AAFR trebuie tratata asa cum trateaza si ea, participantii la concursuri, membrii AAFR.. Cu acelasi respect.

Ozolin Dusa 2009-12-14 21:32:56 (149)
Da Domne, Irina are dreptate. Rusinea naibii: trebuia sa dati premiile ca pe vremea lu Ceasca, cate unu, sa ajunga pana la fundu cozii. Asa ramase fata deluzionata si cu onoarea nereperata. Pai frumos este?

IRINA 2009-12-14 22:01:30 (151)
Da, domnule Dozolin, in concursurile din occident, se prevad asemenea criterii,ca cel care a luat un premiu, sa nu mai fie desemnat la altul. Insa aici dati-le dvs. dozate, pe grupuri si criterii discutabile... Daca vorbesti de fata deluzionata, aceea sunt eu, iar despre onoarea, nu stiu daca va mai putea fi recuperata, dupa asemenea jurizari... Dupa atatea amanari, s-a fasait lamentabil...

Mihai Moiceanu 2009-12-14 22:02:52 (152)
Ai dreptate Ozolin. Trebuie precizat ca s-au jurizat fotografii si nu autori de fotografii. faptul ca Au fost autori care au castigat mai multe premii a fost evident doar dupa finalizarea jurizarii. Ce-ar fi trebuit: sa fi impartit premiile in mod egal sa nu se supere participantii. Juriul a fost foarte exigent si nu a tinut cont decat de valoare imaginilor. Dar ca peste tot cei care se simt nedreptatiti vor vocifera in spatele unui anonimat. Ma intreb de ce nu reusesc sa treaca de acest complex si sa se exprime public sub semnatura. Orice opinie exprimata public, coerent si argumentat va avea castig de cauza.
Galeriile cu fotografiile nominalizate si castigatoare vor fi postate in cursul zilei de maine.
Felicitari castigatorilor si celor nominalizati. Ii indemn pe cei respinsi ca la anul sa fie mai creativi si cu siguranta vor avea sanse.
Irina, amanarile s-au datorat participantilor care nu au trimis in timp util si in format corect fotografiile. Ca sa dam sanse egale tuturor am asteptat ca toti participantii care au achitat taxa sa ne trimita fotografiile in formatul solicitat. Puteam pur si simplu sa-i excludem dar am preferat sa dam sanse egale tuturor.
In privinta jurizarii trebuie sa te contrazic. Am participat la sute de saloane internationale in decursul a 25 de ani. Am primit premii multiple in acelasi salon daca am avut fotografii bune. In acceptiunea ta ar fi trebuit sa premiem fotografii mai slabe ceea ce cu adevarat ar descalifica un juriu. Incearca sa vezi lucrurile cu calm peste un timp.

Alin Popescu 2009-12-15 07:20:38 (157)
Felicitari lui Sorin Onisor. Un titlu pe deplin meritat pentru nenumaratele fotografii de exceptie cu care ne-a bucurat ochii si sufletele. Felicitari de asemenea si tuturor castigatorilor categoriilor.

Calbar Paul 2009-12-15 08:00:02 (158)
Intradevar Sorin Onisor este fotograful care ma surprins cel mai mult cu fotografiile sale in ultimul timp. Felicitari!

Cristi 2009-12-15 09:40:03 (159)
Unde si pana cand trebuie trimise fotografii la rezolutie mare, respectiv printuri?
multumesc

Mihai Moiceanu 2009-12-15 11:13:57 (160)
Autorii nominalizati si castigatorii vor primi instiintarea pe adresele de e-mail cu privire la trimiterea fotografiilor printate si a fisierelor.

spider 2009-12-15 12:30:13 (161)
Sorin Onisor merita premiul atit pentru fotografiile din concurs dar si pentru tot portofolio-ul sau...a iesit pe drept ! orice ar spune gurile rele...

O participanta 2009-12-15 13:06:30 (162)
Din pacate tind sa rezonez cu ceea au mentionat multi in comentariile lor: ciudat ca unele categorii au avut doar unul sau 2 castigatori. Ciudat ca a durat atata. Si de asemenea e ciudat cum organizatorii nu si-au respectat propriul regulament: termenele limita. Daca initial in regulament ziceau ca pana la data de X trebuie trimise lucrarile si taxele, trebuia ca dupa acea data sa nu se mai ia in considerare lucrarile respective. Adica eu, nefiind in Oradea, a trebuit sa platesc taxa suplimentara pentru ca banii pe care i-am trimis organizatorilor sa ajunga la timp. Daca stiam ca se prelungeste termenul, nu ma mai agitam sa fug la posta si sa stau la cozi. E de inteles, fiind perioada de criza, ca nu se poate refuza niciun leu, in ciuda unor regulamente.
Din pacate am ramas cu un sentiment amar datorita origanizarii. Desi initial planuisem sa ma inscriu in AAFR, fiind singura membra FIAP in care ma puteam inscrie, am sa optez pentru varianta asociatiei fotografilor din America. Acolo se poate inscrie oricine.
Numai bine si felicitari castigatorilor.

Cineva 2009-12-15 14:30:45 (163)
Felicitari castigatorilor si multa bafta noua, celor multi si nefericiti... Asta se intampla in orice concurs, nu putem castiga toti ca la gradinita. Ce ma intereseaza neaparat pe mine, mai ales ca sunt unul din perdanti, sa primesc notele obtinute de mine (aici e o problema de organizare - trebuia mentionat ca fiecare lucrare va fi notata de la la si trebuie sa ai peste x puncte pentru a fi nominalizat si ales pentru catalog si/sau expozitie) si, daca se poate, sa se afiseze rezultatele tuturor celor implicati - pentru transparenta.
Ne vedem la anu'..


Adelin 2009-12-15 14:41:51 (164)
Asteptam rezultatele pe mai

Gombos Wilhelm Doru 2009-12-15 14:49:04 (165)
...hmm, daca ma uit bine la fotografiile postate aici ca fiind premiate, de departe dau dreptate nemultumitilor
.. sarbatori fericite membrilor aafr si nu numai

Mihai Moiceanu 2009-12-15 15:03:11 (166)
Puteam sa nu intarziem jurizarea. Conform regulamentului cine nu se conformeaza privind trimiterea fotografiilor putea fi eliminat fara a i se returna taxa de participare. Am preferat sa nu o facem. Faptul ca majoritatea a actionat corect e laudabil.
Niciodata deciziile juriului nu vor satisface pe toata lumea. de aceea este concurs cu castigatori si perdanti. Pot sa va spun ca si eu am pierdut la multe concursuri. Dar niciodata nu am criticat juriul ci pe mine. Ca nu am fotografii mai bune. Pana la urma e un factor de progres. Cine intelege acest lucru nu are decat de castigat.

Aurel Virlan 2009-12-15 15:16:22 (167)
Felicitarile mele lui Alexandru Axon (nu-l cunosc) pentru fotografia 'In trecere'!
Chiar daca eu as fi vazut-o la categoria Fotojurnalism: efectiv este un omagiu adus lui Henri Cartier Bresson!

Aurel Virlan 2009-12-15 15:26:34 (168)
Fotografia lui Sorin Onisor chiar este deosebita!
Compozitie foate buna, cromatica uluitoare, mesaj si magnetism vizual.
Consider ca titlul de 'Fotograful anului' i-a fost atribuit ep buna dreptate.
Daca o va posta pe deviantart sau photo.net probabil ca va avea comentarii de genul: 'Amazing shot'. "Well done", etc.
Si eu sunt invidios pe el, dar in sensul "mi-ar fi palcut sa fac eu fotografia asta"...
ceea ce este altceva:)

Daniel Tomiuc 2009-12-15 15:55:18 (169)
Felicitari celor care au muncit sa faca posibil acest concurs, dar felicit sincer si castigatorii, iar pierzantilor [si mie :) ] Incurajari pentru "urmatoarea cursa" Uneori in viata, trebuie sa acordam un dram de incredere si initiatorilor. Parca prea suntem obisnuiti sa avem doar noi dreptate.

Mihai Moiceanu 2009-12-15 16:10:34 (170)
Galeriile castigatorilor si nominalizarile pot fi vazute pe site in sectiunea Fotograful Anului. Inca o data felicitari castigatorilor. Iar cei care nu au intrat in selectie le doresc inspiratie mai buna anul viitor cand speram sa facem un pas inainte.

Alt Anonim 2009-12-15 16:45:16 (171)
Ma alatur carcotasilor - discutabile nominalizarile, lista completa de punctaj ar fi binevenita pentru transparenta. Probabil nu va veni si va ramane asa toata treaba. Hmm..

bogdan maran 2009-12-15 16:47:40 (172)
In primul rand felicitari castigatorilor!
Sincer, am asteptat cu nerabdare sa se dea premiile. In tradevar, cam tarziu. Probabil, fiind la prima editie, au existat anumite probleme, dar nu atat de grave. Cred ca o mai buna comunicare pe situl aafr ar fi evitat orice discutie pe aceasta tema.
As vrea sa-i multumesc lui darius, pentru ca da premilui luat de mine o valoare si mai mare, la nivel personal. (darius e unul din fotografii mei favoriti)
Va rog, pe cei ce au facut posibil acest concurs, sa nu va opriti la aceasta editie, pentru ca este unic in tara si cred ca aveam nevoie toti de asa ceva. Sunt sigur ca nivelul si participarea va creste de la an la an. O idee, pentru viitor, ar fi sa se defineasca foarte bine fiecare categorie, dar mai ales sa se stabileasca foarte clar criteriile jurizarii pentru fiecare categorie. De exepmlu cred ca atat la sport cat si la fotojurnalism, si poate si la portret, ar fi interesant sa se tina cont si de povestea din spatele fotografiei. La fotojurnalism este obligatoriu!
Multumesc pentru ocazia de a participa, faptul ca am si castigat, cu atat mai frumos


Ionut 2009-12-15 17:36:45 (173)
"Pot sa va spun ca si eu am pierdut la multe concursuri. Dar niciodata nu am criticat juriul ci pe mine. Ca nu am fotografii mai bune. Pana la urma e un factor de progres. Cine intelege acest lucru nu are decat de castigat."

Corect, perfect spus!

cosmin 2009-12-15 19:16:47 (174)
Felicitariri castigatorilor! Sunt de acord cu jurizarea unei fotografii si nu a unui fotograf!

tudor 2009-12-15 22:48:26 (175)
Felicitari castigatorilor!! Iar d-nul Onisor isi merita cu desavarsire titlul de fotograf al anului.
Deasemenea multe fotografii frumoase, insa la sectiunea portret, referindu-ma aici la multi dintre nominalizatii de la aceasta sectiune, tind sa cred ca s-a facut o gluma.

Lumina buna va doresc!

catalina filip 2009-12-15 23:23:58 (176)
Felicitari tuturor castigatorillor.
Felicitari d-nul Onisor,un fotograf care l-am remarcat inca de la prima fotografie care am vazut in portofoliu sau.
Felicitari AAFR,ptr.organizare,avand in vedere ca sunteti la primul pas,as putea spune ca va-ti descurcat de minune.Nu este usor sa organizezi un concurs de asa amploare,la nivel nazional,multi nu sunt in stare se organizeze pe plan local ce sa mai vorbim de restul.
Nu este frumos sa fie contestata jurizarea,odata ce se partecipa la concurs,in automat accepti regulamentul.Daca se vad nereguli,se poate contesta inainte dar nu dupa.Cred ca AAFR,a fost destul de trasparent si mai presus de toate Maleabil.

D-nul Tudor, a-ti mentionat:" insa la sectiunea portret, referindu-ma aici la multi dintre nominalizatii de la aceasta sectiune, tind sa cred ca s-a facut o gluma.",as dori sa va intreb,avand in vedere ca la sectiune portret se vorbeste de mine,NE CUNOASTEM???nu cred!!sau poate ma ajutati dvs. cu memoria....eu traiesc in afara Romaniei si nici nu expun pe aici.poate totusi va confundati cu alcineva...
In final,multumesc per oportunitatea oferita si multumesc tuturor per felicitari.
Lumina buna si mai presus de toate lumina in suflet.



Calbar Paul 2009-12-16 07:48:21 (177)
Cred ca ar fi interesant daca ar fi postat on line si o galerie cu toate fotografiile trimise la concurs. Nu neaparat, dar ar fi interesant...

Participant 2009-12-16 09:44:24 (179)
Buna ziua,

Am vazut ca s-au afisat imaginile castigatoare in sectiunea "fotograful anului". Multi utilizatori s-au plans de faptul ca este foarte greu de observat acel mic meniu din stanga jos, cu toate categoriile, dupa ce dai clic pe butonul "Premii"

Te lamuresti cu greu si gasesti dificil restul de categorii si imagini.

O solutie foarte simpla si utila este sa afisati, doar in sectiunea "Premii" toate categoriile si imaginile in aceeasi pagina. Fiecare categorie are doar 3 poze, s-ar imbunatati foarte mult aspectul general al paginii, precum si experianta utilizatorului, sa vada toate premiile pe o pagina fara a fi nevoit sa dea mult clicuri.

Va multumesc.

Miatov Ivan 2009-12-16 13:27:50 (180)
Felicitari cistigatorilor si in special felicitari d- lui Sorin Onisor !
Cred ca merita sa cistige, cunosc o parte din fotografiile cistigatorului ,de pe net si are ceva de spus in fotografie, are "substanta"!
Ca observatie insa , subscriu la ideea d-lui Calbar Paul si cred ca ar fi interesant sa fie postata pe net o galerie cu imaginile trimise la concurs!
Daca nu din alt motiv, macar pt. a ne cunoaste mai bine, noi cei pasionati de fotografie, si pt. a ne putea evalua fotografiile in raport cu celelalte trimise.
Legat de faptul ca exista mai multe premii cistigate de acelasi fotograf, eu zic ca e bine si cred ca juriul trebuie sa evalueze fotografiile fara sa cunoasca autorul acestora,situatie in care poate aparea si acest rezultat.

Mihai Moiceanu 2009-12-16 14:52:30 (181)
Ideea publicarii tuturor fotografiilor cu notele aferente este foarte buna si o vom aplica de la editia urmatoare. La acest moment nu se poate face o astfel de postare. Ideea a venit prea tarziu (chiar inainte de a fi postata aici) dar programarea era deja facuta. N-am avut timp la dispozitie in acest sens.

Ozolin Dusa 2009-12-16 19:07:33 (182)
Da, Mihai, ar mai ramane ca de la editia a 3-a juriul sa dea si explicatii de cum a notat fiecare fotografie, la a 4-a sa-si ceara scuze celor care nu au castigat, si tot asa. Un regulament trebuie sa fie clar pentru toata lumea: asta, asta si asta. Vor concurentii sa-l respecte, bine, nu, iarasi bine. A da apa la moara la cei care oricum sunt setati sa nu priceapa nu cred ca este bine. Uite, propun si eu una: anul viitor adunati juriul la Oradea si faceti un Workshop de jurizare. Cu parale. Sa vie onor participantul sa dea banutul si sa vada cum sunt jurizate imaginile lui. Asa nimeni nu va mai avea de carcotit. Dar oare va veni cineva? De pe margine e usor de dat cu parerea. In alta ordine de idei: oameni care participau la concursuri acum 20-25 de ani o fac si acum. Ba am vazut si imagini facute pe vremea lui Ceasca participand la Fotograful anului. Chiar sa nu aiba pozarul roman simtul penibilului?

Intrebatorul 2009-12-17 09:31:04 (183)
Buna ziua.

Toate bune si frumoase... Io sunt unul din multimea perdantilor.. Am si eu o mare rugaminte, mai ales la dl Moiceanu pe care il admir in mod deosebit, trimiteti-ne si noua rezultatele noastre personale.. Asa putem sa vedem ce fotografii au fost cat decat calitative s.a.m.d. Dvs, cu vasta experienta pe care o aveti - eu personal sunt incepator (asta e al 3-lea concurs), stiti ca in mod normal asa se face. Si e normal, dupa primul concurs am eliminat foto cu probleme si am adaugat altele pentru al doilea concurs. Si s-a simtit - nu am intrat dar am avut trei fotografii la limita de 1 punct sub. Pentru mine si asta a fost extraordinar, am simtit o evolutie si am stiut in ce directii sa merg.

Felicitari si ne auzim la anu'

Mihai Moiceanu 2009-12-17 13:09:06 (185)
Din pacate asa cum spuneam nu suntem in masura sa postam notele si nici sa le trimitem. Sunt in jur de 2000 de imagini inscrise in concurs si e practic imposibil sa trimit la toti notele obtinute. La editia urmatoare vor fi postate pe site toate fotografiile inscrise in concurs cu notele obtinute. Va fi o transparenta totala.

Cristian Ardelean 2009-12-17 15:24:51 (186)
Sincere felicitari castigarilor si juriului.

Sunt sigur ca intotdeauna vor exista divergente intre juriu si participanti, fiecare om are o alta viziune si avem anumite standarde de a nota o fotografie. Din punctul multur paricipanti existau multe fotografii poate mai bune decat cele castigatoare insa decizia finala apartine juriului.

Mai raman doua lucruri de facut:
1. sa fim mai perseverenti cu noi
2. sa punem mai mult suflet in ceea ce facem si rezultatul va fi altul.

Sarbatori fericite si multa sanatate

Ara Ghemigian 2009-12-17 19:46:55 (187)
In primul rand, ca membru al juriului, tin sa felicit premiantii ca si pe toti cei care au participat. Pt. o prima editie, concursul si jurizarea s-au desfasurat in conditii aproape perfecte.

Pt. cei care intreaba de "notele" acordate in jurizare, pot spune ca personal am acordat note incepand de la 1 la 8 [pe scara pana la 10]. Media as aprecia-o in jur de 3.5-4.
Poate pare o medie prea mica, dar aici intervine subiectivitatea fiecarui membru al juriului. Pot deasemenea spune ca au fost multe alte imagini care mie personal mi-au placut si poate ar fi trebuit sa fie premiate. Dar... orice rezultat al unui astfel de concurs este o medie a subiectivatii membrilor juriului.

Participant 2009-12-17 23:22:03 (189)
Imaginile printate pe care le trimitem pentru expozitie, le vom primi inapoi? Vad ca in regulament nu se specifica ca s-ar pastra, deci presupun ca raman ale noastre... :)

Multumesc.

Dinu Bodescu 2009-12-18 08:40:38 (190)
Felicitari d-lui Sorin Onisor pentru reusita!

Cred de asemenea ca merita felicitari si ceilalti participanti, alaturi de cei nominalizati si de castigatori!

Adresez felicitari organizatorilor, care au depus eforturi deosebite in conditiile in care s- au confruntat cu probleme tehnice neasteptate.

Un An Nou fericit tuturor !

Mihai Moiceanu 2009-12-18 09:12:41 (191)
Fotografiile se vor returna participantilor. Insa expozitia va fi itinerata prin tara si nu putem da un termen de returnare. Acesta depinde de disponibilitatea spatiilor expozitionale.


Adauga comentariu

Nume Toate campurile sunt obligatorii!

Nu sunt permise decat comentariile
cu continut decent.
Text
  introduceti codul din imagine
   

aafr
© copyright AAFR. Made by Sik